Symbol:
7220

Wydział:
Referat Ochrony Środowiska, Gospodarki Przestrzenn

Podstawa prawna:
art. 18a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorzadzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami). Uchwała Rady Gminy

Opłaty:
Nie pobiera się.

Termin odpowiedzi:
Uzależniony jest od podjęcia uchwały przez Radę Gminy.

Jednostka odpowiadająca:
inspektor ds. obrotu ziemią i mienia komunalnego.

Tryb odwoławczy:


Uwagi:
Wykupy pod ulice realizowane są pod zaplanowane inwestycje drogowe, w związku z tym kierowane są pod obrady Rady Gminy projekty uchwał w sprawie wykupu terenów na poszerzenie istniejących ulic pod nowo projektowane ulice. Procedura taka kończy się zawarciem umowy notarialnej w kancelarii notarialnej i wypłatą odszkodowania właścicielowi nieruchomości.
Grunty wydzielone pod drogi, ulice na wniosek właściciela, przechodzą z mocy prawa odpowiednio na własność Gminy, Powiatu, Województwa lub Skarbu Państwa z dniem w którym decyzją zatwierdzajacą projekt podziału stała się ostateczną. Przepis ten stosuje się także do nieruchomości, której podział został dokonany na wniosek użytkownika wieczystego.


Dokumenty
Dokumentacja geodezyjna,
Decyzja zatwierdzająca projekt podziału,
Operat szacunkowy,
Protokół uzgodnień,
Odpis księgi wieczystej właściciela gruntu,
Akt notarialny,