7220
Referat Ochrony Środowiska, Gospodarki Przestrzenn
art. 18a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorzadzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami). Uchwała Rady Gminy
Nie pobiera się.
Uzależniony jest od podjęcia uchwały przez Radę Gminy.
inspektor ds. obrotu ziemią i mienia komunalnego.
Wykupy pod ulice realizowane są pod zaplanowane inwestycje drogowe, w związku z tym kierowane są pod obrady Rady Gminy projekty uchwał w sprawie wykupu terenów na poszerzenie istniejących ulic pod nowo projektowane ulice. Procedura taka kończy się zawarciem umowy notarialnej w kancelarii notarialnej i wypłatą odszkodowania właścicielowi nieruchomości.
Grunty wydzielone pod drogi, ulice na wniosek właściciela, przechodzą z mocy prawa odpowiednio na własność Gminy, Powiatu, Województwa lub Skarbu Państwa z dniem w którym decyzją zatwierdzajacą projekt podziału stała się ostateczną. Przepis ten stosuje się także do nieruchomości, której podział został dokonany na wniosek użytkownika wieczystego.
Dokumentacja geodezyjna,
Decyzja zatwierdzająca projekt podziału,
Operat szacunkowy,
Protokół uzgodnień,
Odpis księgi wieczystej właściciela gruntu,
Akt notarialny,